+31 (0)616 33 93 94 info@raptor4x4shop.nl
  • Nederlands Nederlands English English Deutsch Deutsch
  • Roest herstel

    Roest herstel

    Roest herstel

    Roest herstel

    Raptor 4×4 Shop heeft zich door de jaren heen gespecialiseerd in het herstellen van roest en weggerotte carrosserie delen.

    Afhankelijk van de wensen van de klant kunnen we roestschade op 2 manieren herstellen:
    1. zo herstellen dat de constructie kracht behouden blijft maar dat het werk zo
    min mogelijk tijd en dus geld kost.
    2. Zo herstellen dat de constructie kracht behouden blijft en de originele
    vormen van de constructie terug gevormd worden. Dit is uiteraard een
    tijdrovend proces, maar wel de enige juiste herstel wijze voor uw
    waardevolle OldTimer.

    Werkwijze:
    Wanneer we op een professionele wijze roestschade aan de carrosserie willen herstellen moet we zorgvuldig te werk gaan. Wat we zeker niet willen hebben is dat we vuil, roest of gassen opsluiten in onze lasnaden.
    Dus we beginnen met de auto en vooral de onderzijde goed te wassen en vrij te maken van alle zand, vuil en losse roest, coatingsdelen.

    Vervolgens demonteren we alles wat in de buurt van de laslocaties zit, zoals vloerbedekking, afdichtingrubbers, carrosseriedelen enz. En bij auto’s met een ladderchassis zijn meestal de carrosserie-bevestingingspunten aangetast en zullen we de carrosserie losmaken van het chassis om goed herstel te realiseren.

    Als we zicht hebben op de roestschade kunnen we beoordelen hoe we die gaan wegsnijden en waar we stoppen gezien de constructie. We snijden altijd meer weg dan de roestschade, alle aangetaste plaat moet verwijderd worden anders komt de roest terug en sneller dan je lief is.
    Wanneer alle roest is verwijderd maken we de lasranden helemaal schoon, vrij van lak, coatings enz.

    Het lassen is een vak apart. Als het laswerk goed wordt uitgevoerd is het resultaat sterker dan het origineel.

    Roest Preventie.
    Is op zijn minst net zo belangrijk als al het voorwerk en het lassen.
    Het gelaste materiaal is volledig onbeschermd en aanraking met de hand (zuren) is voldoende om de roest weer te laten ontstaan.
    Daarom reinigen wij de geborstelde metalen oppervlakten met speciale reiniger en daarna zetten we er roestomvormer op. Dit is een chemisch proces en het zet roestmoleculen om in koolstof. Daarmee is eventuele nieuwe roestproces geneutraliseerd. Deze behandeling moet minimaal 24 uur uitharden voor we roestwerende primer in de lasnaden kunnen laten lopen.

    Wanneer de behandeling met primer is uitgehard is zetten we een kunststof coating over het gehele herstelwerk. Veel fabrikanten kiezen tegenwoordig voor dit product omdat het de beste bescherming geeft voor een carrosserie die beweegt. Zeker bij Oldtimers is dat van belang omdat die carrosserieën nog niet zo stijf waren als moderne auto’s en torsiekrachten verantwoordelijk zijn voor beschadiging van de beschermende carrosserie afwerking.

    De herstellingen zijn nu volledig behandeld en beschermt en als afwerking zetten we een bitumenlaag op de onderzijden van de auto. Bij herstelwerk aan de binnenzijde van de auto of aan de buitenzijde van de carrosserie wordt een afwerklaag aangebracht door aflakken in de spuiterij.

    Deze wijze van restauratie met behulp van de modernste technieken en middelen geeft u de zekerheid dat de roestschade 100% hersteld is, dat de constructie sterker is geworden en dat de roest vele jaren weg blijft.

    Lederen interieur

    Lederen interieur

    Lederen interieur

    Lederen interieur

    Lederen interieur

    Lederen intereieur

    Bij het restaureren van een OldTimer hoort ook het interieur. 
    De bekleding is meestal verre van mooi maar ook als de bekleding er nog goed uitziet heb je vaak te maken met ingezakte stoelen. Dit komt doordat het schuim onder de bekleding door de jaren heen vergaan is. 
    Wij adviseren de stoelen opnieuw te laten opschuimen en daarvoor moet de bekleding verwijderd worden. Het terug monteren van de oude bekleding is mogelijk maar voor een relatief klein prijsverschil kun je de stoelen ook voorzien van Lederen bekleding. 
    En ander voordeel is dat zowel de originele look mogelijk is maar je kunt ook kiezen voor mooie design oplossingen. Om het leer mooi strak te houden maken wij gebruik van horizontale banen in de zitting en rugleuning. En dat bijvoorbeeld in combinatie met opvallende stiksels geeft een bijzonder mooi resultaat.
    De kosten bedragen circa 300-400 euro per zitplaats.
    Maar ook deurpanelen, sturen, pookhoezen en volledig beklede dashboards behoren tot de mogelijkheden.
    Wij hebben vele kleur en leer stalen in huis en kunnen u uitgebreid adviseren. 

    Techniek en Revisie:

    Techniek en Revisie:

    Techniek en Revisie:

    Techniek en Revisie:

    Techniek en Revisie:

    Bij een restauratie project hoort ook de techniek van een voertuig. 
    Raptor 4×4 Shop adviseerd de motor en de versnellingsbak uit te bouwen en de componenten te reviseren. Daarbij hoort ook de motor te voorzien van een nieuwe distributie-set. De keeringen van Krukas, nokkenas(sen), en aandrijfassen altijd te vervangen door originele exemplaren. En vervolgens is het verstandig om tevens de complete koppelingset te wisselen. 
    4×4 voertuigen zijn daarnaast ook nog voorzien van 2 differentiëlen en een tussenbak. Wij kunnen die spoelen zodat al het vuil dat zich heeft afgezet in de jaren verwijderd wordt en daarna vullen wij af met hoogwaardige Petronas olieën volgens fabrieksspecificaties. Als optie hebben wij nog een toevoeging beschikbaar die de weerstand verlaagd en de smering verhoogd. 
    Een OldTimer kan nog meer liefde krijgen door het vernieuwen van onder andere de onderstel componenten, de elektrische bekabeling en brandstof en remleidingsysteem.
    Uit ervaring weten wij dat informatie leidt tot meer vragen, neem gerust contact met ons op voor meer uitleg en prijzen.